Regulamin świadczenia usług z wykorzystaniem programu iCargo do 22.05.2018
Warunkiem korzystania z Usługi jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem oraz akceptacja wszystkich jego postanowień, skutkująca zobowiązaniem się do ich przestrzegania.
Postanowienia Ogólne
§ 1.
Regulamin niniejszy określa zakres i warunki świadczenia oraz zasady korzystania z niżej zdefiniowanej Usługi prowadzonej przez firmę ONTP.NET Sp. z o.o. z siedzibą w Zielonej Górze (zdefiniowaną poniżej jako Usługodawca).
§ 2.
Użyte w regulaminie terminy oznaczają:
Regulamin | niniejszy regulamin wraz z załącznikami. |
iCargo | program komputerowy i jego aktualizacje, udostępniany przez niżej zdefiniowanego Usługodawcę, przeznaczony dla przedsiębiorstw świadczących usługi transportowe i spedycyjne, służący celom i spełniający funkcje opisane w „Podręczniku Użytkownika iCargo”. |
Usługodawca | ONTP.NET sp. z o.o. z siedzibą w Zielonej Górze i adresem 65-831 Zielona Góra ul. Cynarskiego nr 5, wpisaną do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Zielonej Górze VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000318299, NIP 9291806645, kapitał zakładowy 50000 zł, w całości wniesiony. |
Usługa | udostępnienie iCargo za pośrednictwem sieci Internet, a także zapewnienie wsparcia i usuwanie problemów, oraz gromadzenie i przechowywanie danych na serwerze Usługodawcy. |
Przerwa konserwacyjna | przerwa w dostępie do Usługi związana z pracami konserwacyjnymi, może wystąpić codziennie w godzinach od 2:00 do 3:00 (czasu UTC, czas ten może być krótszy). |
Klient | wyłącznie przedsiębiorca w rozumieniu prawa, który zamierza korzystać z Usługi, lub korzysta z Usługi, na podstawie umowy zawartej z Usługodawcą. |
Serwis | unikalna strona internetowa dedykowana Usłudze: www.icargo.pl. |
Adres Usługi | unikany adres strony internetowej Usługi przeznaczonej dla Klienta tworzony w procesie aktywacji Usługi. |
BOK | Biuro Obsługi Klienta iCargo dostępne przez Telefon BOK i Adres BOK, jest czynne w Dni Robocze godzinach od 9:00 do 16:00. |
Telefon BOK | numer telefonu BOK: 684141017. |
Adres BOK | adres e-mail: bok@icargo.pl. |
Reprezentant | osoba reprezentująca Klienta upoważniona do składania oświadczeń woli. |
E-mail Reprezentanta | adres e-mail Reprezentanta podawany w formularzu zamówienia. |
Cennik | Załącznik nr 1 do Regulaminu, w którym podano wysokość wynagrodzenia Usługodawcy za świadczenie Usługi oraz zasady jego naliczania. |
Okres Rozliczeniowy | miesiąc kalendarzowy. |
Opłata | uiszczane z góry i w całości wynagrodzenie Usługodawcy za wykonywanie Usługi w jednym Okresie Rozliczeniowym. |
Faktura Pro Forma | dokument wystawiany przez Usługodawcę przed dokonaniem Opłaty, stanowiący podstawę jej wniesienia. |
Użytkownik | to konkretna osoba, która może korzystać z Usługi w ramach jednego Klienta. |
Konto | to zbiór zasobów i uprawnień w ramach Usługi przypisanych konkretnemu Użytkownikowi. |
Konto Reprezentanta | to zbiór szczególnych zasobów i uprawnień w ramach Usługi przypisanych Użytkownikowi założonemu dla Reprezentanta. Za szczególne uprawnienia uważa się dostęp do wszystkich danych gromadzonych w iCargo przez Klienta oraz możliwość tworzenia i modyfikacji Kont innych użytkowników w zależności od Planu. |
Plan | wybrane przez Klienta warunki świadczenia Usługi, w części dotyczącej liczby Kont, na których będzie dostępne iCargo (Klient może wybrać dostępność dla jednego lub większej liczby kont). |
Umowa | to umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną przy wykorzystaniu Usługi, którą Użytkownik zawiera z Usługodawcą poprzez akceptację warunków określonych niniejszym Regulaminem po prawidłowym wypełnieniu formularza rejestracyjnego i uiszczeniu Opłaty. |
Dni Robocze | kolejne dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni, które w Polsce są ustawowo wolne od pracy. |
Siła wyższa | oznacza zdarzenie bądź połączenie zdarzeń, pozostające poza racjonalną kontrolą Usługodawcy, które w sposób istotny i niekorzystny oddziałują na wykonywanie przez Usługodawcę Umowy, którym Usługodawca nie mógł zapobiec, przezwyciężyć ich lub ograniczyć, poprzez działanie z należytą starannością. |
Ustawa | Korzystanie z Usługi wymaga stosowania się do obowiązujących przepisów prawa, w szczególności:Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz. U. z 1964, Nr 16, poz. 94 z późn. zm.);Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204);Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926). |
Warunki techniczne korzystania z Usługi
§ 3.
Niezbędnym dla korzystania z Usługi jest posiadanie przez Użytkownika urządzenia pozwalającego na dostęp do sieci Internet, włącznie z programem służącym do przeglądania jej zasobów, akceptującym pliki typu html, xhtml, pdf, cookies i z włączoną obsługą javascript, konto poczty email.
W celu optymalnego wykorzystania możliwości Usługi, zaleca się stosowanie urządzeń z minimalną rozdzielczością 1366×728 punkty.
§ 4.
Usługodawca dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia działania Usługi na najnowszych stabilnych wersjach przeglądarek: Mozilla Firefox, Google Chrome. Jednakże pomimo dołożenia wszelkich starań, Usługodawca nie gwarantuje, że wszystkie elementy będą poprawnie wyświetlane przez dostępne przeglądarki.
§ 5.
Do wydruków niezbędny jest czytnik PDF. Usługodawca dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia działania Usługi na najnowszych stabilnych wersjach dedykowanych lub wbudowanych w przeglądarki czytników PDF: Adobe Reader, Evince, Google Chrome, Mozilla Firefox. Jednakże pomimo dołożenia wszelkich starań, Usługodawca nie gwarantuje, że wszystkie elementy będą poprawnie wyświetlane i drukowane przez dostępne czytniki PDF.
Zawarcie Umowy
§ 6.
- Umowa jest zawierana na podstawie zamówienia, złożonego przez Klienta.
- Zamówienie składa się przez:
1) wypełnienie formularza zamówienia, który jest dostępny na stronie https://a.icargo.pl/order,
2) potwierdzenie złożenia zamówienia poprzez kliknięcie w odnośnik lub odwiedzenie strony, której adres URL jest przesyłany Klientowi listem e-mail na E-mail Reprezentanta.
3) dokonanie Opłaty.
§ 7.
Przed zawarciem Umowy, Usługodawca nieodpłatnie udostępnia Klientowi Regulamin w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient.
§ 8.
Umowę uznaje się za zawartą po potwierdzeniu złożenia zamówienia poprzez kliknięcie w odnośnik lub odwiedzenie strony, której adres URL jest przesyłany Klientowi listem e-mail na E-mail Reprezentanta i dokonaniu Opłaty przez Klienta.
§ 9.
Umowy są zawierane na czas nieoznaczony.
Aktywacja Usługi
§ 10.
Usługa będzie aktywowana w ciągu dwóch Dni Roboczych po dniu, w którym rachunek bankowy Usługodawcy, zostanie uznany kwotą pierwszej Opłaty.
§ 11.
Aktywację uznaje się za dokonaną w momencie przesłania Klientowi na E-mail Reprezentanta danych dostępowych do Konta Reprezentanta:
- Adresu Usługi.
- Nazwy Konta Reprezentanta.
- Hasła do Konta Reprezentanta.
§ 12.
Konto Reprezentanta zostanie skonfigurowane przez Usługodawcę, na podstawie danych Reprezentanta określonych w formularzu zamówienia iCargo (imię, nazwisko, E-mail Reprezentanta).
Wykonywanie Umowy
§ 13.
Usługodawca podejmuje wszelkie starania, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie Usługi w sposób ciągły, przez co należy rozumieć dostęp do Usługi przez całą dobę i we wszystkie dni tygodnia.
§ 14.
Usługodawca zobowiązuje się do:
- świadczenia Usługi:
1) według najlepszej wiedzy fachowej
2) z najwyższą starannością,
3) zgodnie z Planem wybranym przez Klienta, - zapewnienia Klientowi wsparcia – rozumianego jako udzielanie konsultacji telefonicznie lub listami e-mail przez BOK,
- usuwania problemów – rozumianego jako przywracanie zgodności funkcjonowania iCargo, zgodnie z „Podręcznikiem Użytkownika iCargo”,
- aktualizowania iCargo do najnowszej wersji produkcyjnej w czasie wybranym przez Usługodawcę.
§ 15.
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w funkcjonowaniu Serwisu wywołane siłą wyższą, awarią sprzętu oraz niedozwoloną ingerencją Użytkowników, nawet jeśli spowodowałyby one utratę danych przez Użytkowników.
§ 16.
Usługodawca nie jest odpowiedzialny za jakiekolwiek szkody i straty bezpośrednio lub pośrednio (łącznie ze szkodami z tytułu utraty zysków z prowadzenia przedsiębiorstwa, przerw w działalności przedsiębiorstwa lub utraty informacji gospodarczej oraz innymi szkodami o charakterze majątkowym), powstałymi z powodu użycia, niemożliwości użycia lub błędnego działania Usługi.
§ 17.
Usługodawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności w związku z niewłaściwym korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu oraz nieprawidłowym funkcjonowaniem sprzętu komputerowego, oprogramowania komputerowego, czy też systemu łączności, za pomocą których Użytkownik łączy się z Serwisem.
§ 18.
- Usługodawca, po uprzednim powiadomieniu Klienta, może dokonać blokady dostępu do iCargo, na czas aktualizacji iCargo oraz zasobów technicznych, służących do wykonywania Usługi, a takie zdarzenia nie będą uznawane jako nienależyte wykonywanie Umowy.
- O przerwach technicznych i czasie ich trwania Klient zostanie powiadomiony stosownie do możliwości, przez jeden z poniższych sposobów:
1) Fanpage na Facebook: https://www.facebook.com/iCargoPL,
2) Twitter: https://twitter.com/ontpnet,
3) Stronę: https://www.icargo.pl
4) E-mail. - Usługodawca, bez dodatkowego powiadamiania Klienta, może dokonać blokady dostępu do iCargo, na czas Przerwy Konserwacyjnej, a takie zdarzenia nie będą uznawane jako nienależyte wykonywanie Umowy.
- Usługodawca zastrzega możliwość zmiany funkcjonalności Usługi poprzez rozbudowę Usługi o nowe funkcje, zmianę lub usunięcie dowolnej funkcjonalności.
§ 19.
- W zależności od Planu, Klientowi służy prawo samodzielnego konfigurowania Kont.
- Konta konfigurowane są przez Konto Reprezentanta w liczbie zgodnej z Planem.
- Jeżeli wybrany Plan dotyczy tylko 1 Konta, wówczas z Usługi można korzystać tylko przez Konto Reprezentanta.
§ 20.
Klientowi służy prawo zmiany Planu, od pierwszego dnia każdego Okresu Rozliczeniowego, a w celu skorzystania z tego prawa, Klient jest zobowiązany zawiadomić Usługodawcę o zamiarze zmiany Planu, z wyprzedzeniem co najmniej 14 Dni Roboczych.
§ 21.
Klient zobowiązuje się do:
- korzystania z Usługi, zgodnie ze wskazówkami zawartymi w „Podręczniku Użytkownika iCargo”,
- korzystania z Usługi, wyłącznie do potrzeb przedsiębiorstwa Klienta,
- terminowego i w całości uiszczania Opłat,
- powstrzymania się przy korzystaniu z Usługi, od dostarczania treści naruszających obowiązujący porządek prawny.
Rozwiązanie i Wygaśnięcie Umowy
§ 22.
Usługodawcy i Klientowi służy prawo rozwiązania umowy bez podania przyczyn, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec Okresu Rozliczeniowego.
§ 23.
- Usługodawca może rozwiązać Umowę bez wypowiedzenia (ze skutkiem natychmiastowym), jeżeli Klient:
1) podał nieprawdziwe dane przy zamawianiu Usługi,
2) uchybi zobowiązaniom z § 21. - Klient może rozwiązać Umowę bez wypowiedzenia (ze skutkiem na koniec Okresu Rozliczeniowego), jeżeli:
1) z przyczyn leżących po stronie Usługodawcy i przez Usługodawcę zawinionych, nie mógł korzystać z Usługi, nieprzerwanie przez pięć kolejnych dób w Okresie Rozliczeniowym,
2) został powiadomiony o zmianie Regulaminu i nie akceptuje nowej treści Regulaminu.
§ 24.
Umowa wygasa z dniem zakończenia Okresu Rozliczeniowego w przypadku nieuiszczenia opłaty za kolejny Okres Rozliczeniowy.
Ochrona Danych
§ 25.
Usługodawca będzie chronił dane osobowe Klienta, według zasad określonych przepisami Ustawy.
§ 26.
Usługodawca może publikować nazwę, firmę, logo i adres strony internetowej Klienta, w swojej liście referencyjnej.
§ 27.
- Dane gromadzone na serwerze Usługodawcy, w związku ze świadczeniem Usługi, stanowią informacje poufne i nie będą ujawniane przez Usługodawcę osobom trzecim, ani też Usługodawca nie będzie z tych danych czynił użytku we własnym interesie, z wyjątkiem przypadków, kiedy ujawnienie danych jest konieczne, zgodnie z obowiązującym porządkiem prawnym.
- Dane wymienione w ust. 1 Usługodawca usunie w ciągu 14 dni od zaprzestania świadczenia Usługi.
§ 28.
Usługa będzie świadczona z wykorzystaniem bezpiecznego połączenia SSL.
Opłaty
§ 29.
Wysokość Opłaty jest ustalana w Umowie na podstawie Cennika.
§ 30.
Opłata, oprócz wynagrodzenia za korzystanie z Usługi, obejmuje również należności za:
- aktywację Usługi,
- zapewnienie wsparcia i usuwanie problemów,
- aktualizacje iCargo,
- dokonanie zmiany Planu,
§ 31.
Opłaty będą uiszczane na podstawie Faktur Pro Forma przesyłanych Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej na E-mail Reprezentanta.
§ 32.
W przypadku, gdy Klient korzysta z większej liczby Kont niż Plan, który zamówił, wówczas Opłata jest naliczana na podstawie Cennika, zgodnie z wykorzystywanym Planem odpowiadającym założonej liczbie Kont w momencie wystawienia Faktury Pro Forma.
§ 33.
Wszystkie Opłaty uznaje się za uiszczone w dniu, w którym rachunek bankowy Usługodawcy zostanie uznany kwotą Opłaty.
§ 34.
Usługodawca w ciągu 7 dni od uiszczenia Opłaty przekaże Klientowi drogą elektroniczną fakturę VAT, za pośrednictwem poczty elektronicznej na E-mail Reprezentanta.
§ 35.
- Kwota Opłaty za wykonaną Usługę jest wnoszona za cały okres i nie podlega zwrotowi jeżeli Klient wcześniej z niej zrezygnuje.
- W przypadku braku możliwości wykonania usługi przez Usługodawcę, po dokonaniu wpłaty przez Abonenta, ma On prawo zwrotu Opłaty.
§ 36.
- Opłata za Okres Rozliczeniowy ulega obniżeniu o 1/30 za każdą dobę, w której w poprzednim Okresie Rozliczeniowym, z przyczyn leżących po stronie Usługodawcy i przez Usługodawcę zawinionych, Klient nie mógł korzystać z Usługi.
- Postanowienie ust. 1 nie dotyczy blokady dostępu do iCargo na czas aktualizacji iCargo oraz zasobów technicznych, służących do wykonywania Usługi.
Zmiana Regulaminu
§ 37.
Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu.
§ 38.
Zmiana Regulaminu może nastąpić w szczególności w wypadku:
- Zmian technologicznych lub organizacyjnych w działaniu Usługi.
- Konieczności dostosowania Usługi i zapisów Regulaminu do nowych przepisów prawa.
§ 39.
O zamiarze zmiany Regulaminu Operator zawiadamia Użytkownika udostępniając treść nowego Regulaminu na internetowych stronach Serwisu, z podaniem daty zmiany.
§ 40.
W przypadku zmiany Regulaminu:
- nowa treść Regulaminu, będzie obowiązywała od początku Okresu Rozliczeniowego, następującego po dacie zmiany Regulaminu,
- Klient, z zastrzeżeniem postanowienia § 23 ust. 2 punkt 2 Regulaminu, jest związany zmianą Regulaminu.
- Klient akceptuje zmianę w Regulaminie bez żadnych zastrzeżeń w momencie uiszczenia Opłaty za nowy Okres Rozliczeniowy.
Postępowanie Reklamacyjne
§ 41.
Reklamacją jest zgłoszenie przez Klienta niezadowolenia lub roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego świadczenia Usługi przez Usługodawcę. W szczególności jeżeli Usługodawca:
- ze swej winy będzie w zwłoce z aktywacją Usługi,
- nieprawidłowo wyliczy kwotę Opłaty.
§ 42.
Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
- wskazanie Klienta, z podaniem imienia i nazwiska osoby składającej reklamację,
- numer Umowy (jest jednoznaczny z numerem zamówienia), której dotyczy reklamacja.
- zwięzły opis przedmiotu reklamacji,
- reklamowany okres (datę), w którym wystąpiło zdarzenie, stanowiące podstawę reklamacji,
- okoliczności uzasadniające reklamację,
- datę zawarcia Umowy i określony termin rozpoczęcia świadczenia Usługi w przypadku reklamacji dotyczącej niedotrzymania z winy Usługodawcy terminu rozpoczęcia świadczenia Usługi,
- kwotę odszkodowania lub zwrotu innej należności, jeżeli reklamujący żąda ich wypłaty,
- numer konta bankowego do wypłaty odszkodowania lub innej należności albo wniosek o ich zaliczenie na poczet przyszłych należności, w przypadku o którym mowa w ust. 7.,
- podpis zgłaszającego reklamację w przypadku reklamacji wniesionej w formie pisemnej.
§ 43.
Wszystkie reklamacje dotyczące Usługi można zgłaszać telefonicznie, pisemnie (osobiście, pocztą, e-mailem) lub ustnie do protokołu w BOK lub siedzibie Usługodawcy.
§ 44.
W przypadku gdy reklamacja nie czyni zadość wymogom z § 42, Usługodawca wezwie Klienta do uzupełnienia reklamacji.
Reklamację, pod rygorem pozostawienia jej bez rozpoznania, należy uzupełnić w terminie 14 dni.
§ 45.
Usługodawca jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację w ciągu 14 Dni Roboczych od jej otrzymania.
§ 46.
Klient traci roszczenia z tytułu nienależytego świadczenia Usługi lub zwłoki w przystąpieniu do świadczenia Usługi, jeżeli reklamacja zostanie złożona po upływie 14 dni od daty wystąpienia zdarzenia, stanowiącego podstawę reklamacji.
§ 47.
Usługodawca ponosi odpowiedzialność za szkody poniesione przez Klienta, w postaci strat spowodowanych nienależytym świadczeniem Usługi lub zwłoką w przystąpieniu do świadczenia Usługi, do wysokości Opłaty za Okres Rozliczeniowy, w którym wystąpiło zdarzenie powodujące szkodę.
Prawa Autorskie
§ 48.
Usługodawca oświadcza, że:
- iCargo jest dziełem oryginalnym, stworzonym przez Usługodawcę,
- autorskie prawa majątkowe do iCargo służą wyłącznie Usługodawcy i nie są obciążone żadnymi prawami osób trzecich,
- korzystanie z Usługi przez Klienta nie będzie naruszało niczyich praw majątkowych ani osobistych.
§ 49.
Zabronione jest wykorzystywanie przez Użytkowników elementów graficznych oraz ich układu i kompozycji, a także oznaczeń będących przedmiotem praw przysługujących Usługodawcy, za wyjątkiem sytuacji wyraźnie wskazanych w Regulaminie lub za zgodą Usługodawcy.
§ 50.
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieautoryzowane wykorzystanie przez osoby trzecie materiałów zamieszczonych przez Użytkownika.
Postanowienia Końcowe
§ 51.
Wszelkie oświadczenia, zawiadomienia i informacje związane z zawarciem Umowy, jej wykonywaniem, ewentualnymi zmianami lub ustaniem Umowy, należy przesyłać za pośrednictwem poczty elektronicznej i kierować:
- do Usługodawcy – na Adres BOK,
- do Klienta – na adres E-mail Reprezentanta.
§ 52.
Ewentualne spory, wynikłe na tle Umowy, będzie rozstrzygał Sąd, właściwy miejscowo dla siedziby Usługodawcy, według prawa polskiego.
§ 53.
W części nieuregulowanej Umową i Regulaminem stosuje się przepisy kodeksu cywilnego i Ustawy.
§ 54.
Regulamin jest dostępny w Serwisie.
§ 55.
Regulamin obowiązuje od dnia 6.02.2014 roku.
§ 56
Regulamin obowiązuje dla umów zawartych od dnia 6.02.2014 roku.
Zarząd Usługodawcy
Załącznik 1 do Regulaminu, cennik dostępny jest tutaj …